Kvindelandsholdet
Carlsberg og DBU indgår et nyt partnerskab, der for første gang nogensinde omfatter både Kvinde- og Herrelandsholdet. Med den nye aftale skal Carlsberg bidrage til at forbedre fanoplevelsen på Kvindelandsholdet.
Foto: fodboldbilleder.dk

I mere end 40 år har Carlsberg været med til at give de danske landsholdsfans uforglemmelige oplevelser, når Herrelandsholdet har spillet på hjemmebane og udebane. 
 
Nu skrives der endnu et kapitel i det samarbejde, der har eksisteret siden 1978. Carlsberg bliver i et nyt partnerskab med DBU også Officiel Partner for Kvindelandsholdet. 

Pige- og kvindefodbolden i Danmark oplever stigende interesse, og det samme gælder Kvindelandsholdet. 
 
Derfor vil Carlsberg nu også bakke op om Kvindelandsholdet ved at bidrage til at forbedre fanoplevelsen på Kvindelandsholdet, herunder på kampdage:

"Vi er stolte over at styrke vores engagement i dansk fodbold ved også at støtte Kvindelandsholdet. Vi ser et stort potentiale i at skabe nye, spændende fanoplevelser, der ikke kun bringer fansene tættere på holdet, men også styrker deres tilknytning til både sporten og Carlsberg,” siger Marcela Wive, Vice President for Marketing hos Carlsberg Danmark.

Birgitte Mabeck, kommerciel direktør i DBU, glæder sig over, at Carlsberg træder ind som partner for Kvindelandsholdet med et dedikeret fokus på at forbedre fanoplevelsen:

”Intet er vigtigere end vores rød-hvide fans. De er drivkraften i det, vi spiller og kæmper for. Derfor er det fantastisk, at Carlsberg nu også vil være med til at løfte fanscenen omkring Kvindelandsholdet og give fansene endnu bedre oplevelser, når de følger holdet,” siger Birgitte Mabeck. 
 
Sammen vil DBU og Carlsberg lave undersøgelser for at blive klogere på, hvordan de to parter sammen kan styrke fanoplevelsen omkring Kvindelandsholdet. 
 
Carlsberg giver gratis omgang
Kvindelandsholdet står foran to spændende testkampe mod Sydafrika i Aalborg og mod Holland i Esbjerg. Som første skridt på den nye rejse vil Carlsberg give en gratis omgang øl – med eller uden alkohol - til alle på stadion til landskampen i Esbjerg den 29. oktober.
 
Partnerskabet mellem Carlsberg og DBU tæller naturligvis også Herrelandsholdet, hvor der fortsat vil være stor fokus på projekter til glæde for fanmiljøet. Herrelandsholdet har netop oplevet stor opbakning fra de danske fans til de to udekampe i Nations League mod Spanien og Schweiz.